Pamiêtajmy, ¿e AC jest dobrowolne, wiêc ka¿de towarzystwo ubezpieczeniowe samo ustala zakres ochrony swojego produktu.
Inna sprawa, czy ju¿ podczas wype³niania przez klienta kalkulacji w Internecie, informuje siê go w jasny, zrozumia³y dla laika sposób, jaki dok³adnie zakres ubezpieczenia dostanie on za okre¶lon± cenê, co mo¿e zrobiæ, by ten zakres rozszerzyæ i w jaki sposób wp³ynie to na wysoko¶æ sk³adki?
Plus za dba³o¶æ o te „edukacyjne” elementy nale¿y siê z pewno¶ci± Link4, które w finalnym momencie prezentuje trzy warianty ubezpieczenia, jasno pokazuj±c ró¿nice miêdzy nimi – zarówno w zakresie, jak i kosztach polisy. Szczegó³owe obja¶nienia zawiera tak¿e koñcowa podstrona kalkulatora Aviva Direct.
Mo¿liwe, ¿e wyniki niektórych kalkulacji mo¿na by³oby obni¿yæ, gdyby na etapie wype³niania wniosku ograniczyæ zakres ubezpieczenia – ale statystyczny klient mo¿e mieæ z tym problem. Kalkulatory niektórych towarzystw s± bowiem bardzo uproszczone – nie zawsze pytano nawet o rodzaj i ilo¶æ zabezpieczeñ antykradzie¿owych.
Z kolei inni ubezpieczyciele pytaj± o tak drobiazgowe elementy, jak np. kolor auta czy wiek najm³odszego dziecka oraz o to, czy dziecko jest regularnie wo¿one autem.
Kierowca, który chcia³by zapewniæ sobie dobr±, ale niezbyt drog± ochronê, wykupuj±c AC direct, ma wiêc ciê¿kie zadanie. Tym, którym uda siê przebrn±æ przez kilka kalkulatorów i porównaæ oferty, mo¿na by przyznawaæ dodatkowy bonus za wytrwa³o¶æ…
Olga ¯arnowiecka, Ma³gorzata Pawlaczek